Accessibility

Ledelsesprofiler

Senior vicedirektør og ledende softwarearkitekt, Advanced Technology Labs

Som senior vicedirektør og ledende softwarearkitekt står Tom Malloy i spidsen for Adobes Advanced Technology Labs, en del af virksomhedens teknologiafdeling. Med Adobes langsigtede forsknings- og udviklingsaktiviteter i front leder han et team af computerforskere, der leverer næste generation af Adobe softwareinnovationer.

Malloy er ansvarlig for at definere Adobes teknologiske strategi samt varetage flere forskellige fokusområder inden for forskning og udvikling, herunder Adobes gruppe for avanceret grafikteknologi, gruppen for dokument- og virksomhedsteknologi og gruppen for udgivelsesteknologi. Hans organisation spiller også en førende rolle i udklækning af nye projekter, står i spidsen for industristandarder, forenkler samarbejde med universiteter og tager initiativ til nye produkter.

Malloy var tidligere chef for Adobes gruppe for avanceret teknologi (nu en del af teknologiafdelingen) i ni år og havde en række andre roller som seniortekniker i organisationen. Nogle af hans vigtigste bidrag omfatter ekspansionen af Adobes produkter til Windows®-miljøet, udviklingen af avancerede dokumentsikkerhedsteknologier og udbredelse af Adobe® PDF som en populær industristandard til automatisering af dokumentbaserede virksomhedsprocesser.

Inden han kom til Adobe i 1986 arbejdede Malloy for Apple Computer, hvor han var med til at lede softwareudviklingen for Lisa computer, forløberen til Macintosh. Tidligere arbejde Malloy hos Xerox Palo Alto Research Center (PARC), hvor han var ledende tekniker for Bravo dokumentbehandlingssystemet for Alto computeren.

Malloy sidder i bestyrelsen for Aklara, et elektronisk auktionsfirma, og er medlem af ACM og IEEE. Han er indehaver af tre patenter og har bachelor- og magistergrader i datalogi fra Stanford University.

Lederprofiler

Direktør og Administrerende

Vicedirektør og økonomidirektør

Senior Vice President, medlem af hovedbestyrelsen og bestyrelsessekretær Adobe Systems Incorporated