Idea yang menyerlah untuk latar belakang kad nama.

Pilih latar belakang kad nama yang moden untuk mendapat perhatian demi semua sebab yang munasabah.

Timbunan kad nama yang tersusun bersebelahan

Sebab kad nama masih satu kebiasaan.

 

Selagi orang bertemu secara bersemuka, kad nama profesional akan kekal sebagai alat rangkaian yang bernilai. Di persidangan, seminar, mesyuarat klien atau bertemu secara kebetulan, ia adalah lebih mudah dan cepat untuk menghulurkan kad daripada meminta mereka untuk menulis maklumat anda. Dan kad nama mendapat hasil: Jurujual dapat melihat peningkatan sebanyak 2.5% dalam jualan untuk setiap 2,000 kad nama mereka hulurkan.

 

Terokai cara reka bentuk kad nama yang tepat, termasuk latar belakang yang mempunyai ciri tersendiri, boleh membantu kecekapan projek dan keyakinan dalam kehidupan profesional anda.

 

 

Perkara yang diperlukan pada mana-mana kad nama.

 

Reka bentuk kad nama anda perlu menjadi peluasan kepada perniagaan anda. Mengekalkan keselarasan jenama dengan menggunakan warna, fon dan logo syarikat anda. Suara dan nada penulisan pada kad perlu selaras dengan suara jenama dan nada anda juga.

 

Tanpa mengira jenis industri anda, elemen asasnya adalah sama:

     

  • Nama pertama dan keluarga
  • Syarikat (jika berkaitan)
  • Nama jawatan atau pekerjaan
  • Maklumat kenalan seperti nombor telefon, e-mel, alamat perniagaan, laman web dan mana-mana nama sosial media anda
Reka bentuk hadapan kad nama
Reka bentuk belakang kad nama

Cara untuk memilih reka bentuk latar belakang kad nama dengan tepat.


Di persidangan dan acara rangkaian, ramai mendapat kad nama yang bertimbun. Fikir tentang cara untuk memastikan kad anda menyerlah. Kemudahan untuk membaca adalah penting, jadi jangan terlalu gunakan fon yang pelbagai, tetapi anda boleh gunakan latar belakang yang menarik untuk membezakan kad anda daripada kad nama korporat standard yang mempunyai latar belakang putih.

Jadi minimalis.

Jika garisan bersih merupakan identiti jenama anda, cipta kad nama yang biasa. Anda mungkin suka rupa hitam putih yang anggun, tetapi, menurut Statistic Brain, orang menyimpan kad nama berwarna 10 kali lebih lama daripada kad nama berwarna putih. Bezakan kad anda daripada kad nama korporat standard dengan menambah warna latar belakang.

 

Fikir tentang gambaran pertama anda inginkan dengan kad anda. Kad nama hitam boleh bermaksud kemewahan dan kuasa, manakala kad nama biru mungkin menimbulkan perasaan tenang. Dengan latar belakang berwarna-warni, anda boleh mengekalkan gaya minimalis dengan teks dan imej dan masih menyerlah. 

Tunjukkan perkara yang anda lakukan dengan imej latar belakang kad nama.

Disebabkan orang cenderung untuk menyimpan kad nama kreatif daripada kad biasa, cipta reka bentuk grafik yang ungkapkan perkara anda lakukan. Jika anda mempunyai bakeri, mungkin anda gunakan kek cawan atau biskut corak anda cipta dengan menggunakan Adobe Illustrator. Jika anda seorang arkitek, anda boleh menambah cetakan biru pada latar belakang anda. Dengan Illustrator, anda boleh gabungkan bentuk biasa menjadi sesuatu yang unik atau lukis grafik vektor dengan tangan, dan skalakannya pada saiz yang betul untuk dimuatkan pada kad anda.

 

Untuk inspirasi, temui pelbagai contoh latar belakang kad nama di Behance. Lihat cara pereka bentuk bermain dengan warna dan mencuba segalanya daripada hitam putih biasa ke latar belakang abstrak dengan coretan cat air yang halus atau pusaran warna pelangi. Perhatikan pelbagai bentuk tekstur, geometri dan organik, tangkap kepala profesional dan gambar stok yang boleh membantu kad nama untuk menarik perhatian.

Kad nama yang bertimbun bersebelahan antara satu dengan lain di bucu meja

Bermula dengan kad nama baharu anda.


Cipta kad nama anda dari mula di Adobe Photoshop, Illustrator, atau InDesign. Tambah logo dan teks — dan tetapkan tanda pangkas serta santak untuk cetakan sempurna — dalam beberapa langkah pantas.

 

Jika kad nama kosong adalah terlalu membosankan, ubah suai templat kad nama berkualiti tinggi mengikut cita rasa yang anda boleh temui di Adobe Stock. Apabila anda temui templat kesukaan anda, muat turun sebagai JPEG atau fail AI. Kemudian, beri tanda peribadi dengan logo anda atau imej lain, gantikan teks, ubah suai warna dan anda sudah bersedia. Cetak kad nama tersebut dan mula hulurkan kepada mana-mana perniagaan yang berpotensi.

Terokai aplikasi untuk membantu anda memberikan tanggapan melalui kad nama anda.

Logo Photoshop
Logo Illustrator
Logo InDesign

Pilih pelan Creative Cloud untuk pasukan anda.

Semua rancangan termasuk Admin Console untuk pengurusan lesen yang mudah, sokongan teknologi 24/7, penyiaran kerja tanpa had pada Adobe Talent dan storan 1TB.

Aplikasi Tunggal

RM170.00/bulan setiap lesen


Pilihan anda untuk satu aplikasi kreatif Adobe seperti Photoshop, Illustrator, inDesign atau Acrobat Pro.*

NILAI TERBAIK

Semua Aplikasi

RM401.00/bulan setiap lesen

 

Dapatkan 20+ aplikasi kreatif Adobe termasuk Photoshop, Illustrator, InDesign, Adobe Express, XD dan banyak lagi.

Memperkenalkan aplikasi Creative Cloud untuk perniagaan Pro Edition. Semua aplikasi pasukan suka, sekarang dengan Adobe Stock tanpa had. Ketahui lebih lanjut

 

 

 Panggilan +65 3157 2191 atau meminta rundingan

Soalan? Mari berbual

Membeli dengan organisasi yang besar? ketahui lebih lanjut tentang Creative Cloud untuk Perusahaan


* Acrobat Pro, Lightroom, dan Aplikasi tunggal InCopy disertakan dengan storan 100GB.